perjantai 24. marraskuuta 2006

Buy nothing day

Tänään en ole ostanut mitään [enPÄ!]. Vietämme nimittäin juhlavasti kansallista äläostamitäänpäivää, sopivasti perjantaina totta kai.

Ostin ensimmäiseksi aamulla ratikkalipun. Sittemmin olen tempoillut myös ruokakaupassa (salaattia monilla täytteillä kiitos), suutarilla (ne ei paskiaiset myyneet mulle metropolikylttejä meidän uudistettuun toimistoon, kon ei muka ollut kylttien kaivertamiseen tarvittavia koneita), Nordean nettipankissa (joku hiiri on vienyt mun kaikki rahat), systembolagetissa (viiniä tonkkatolkulla, glögiin) ja joulukorttikaupassa.

Hyvähän se on, että meitä kapitalistisikoja pyritään pitämään aisoissa esimerkiksi juuri shoppailun ja yksityisautoilun suhteen. Silti, hirmuisen huonosti olen kyllä samaistunut mihinkään tänkaltaisita puunhalailuprojekteista. Erityisen sykähdyttävä elämäni ensimmäinen autoton päivä vietettiin nimittäin Vaasassa, vuosituhannen vaihteessa, kun yo-kunta-viherpiipertäjä-aktivisti oli päättänyt viedä viestiä eteenpäin. Ja polki siis yksin poliisiauton perässä järjestämässään kulkueessa. Tsihi. Ihan vähän vaan hihitytti parvekkeelta seurata kulkueen etenemistä.

Mun hellanuusimisoperaatio sai myös jännittävän käänteen. Kävi ilmi, että mun valtaisa tilaihme keittiöni on tosiaan sitten vittu muurattu sen hellan ympärille. Tai ainakin lähestulkoon! Ei mitään toivoa saada kitkuteltua paskakasaa kolostaan ulos, ilman että pilkkoo yhden kaapin menneessään. Tai vaihtoehtoisesti palan seinästä. Toisaalta, mikäli sen komeron tosiaan voisi räjäyttää taivaan tuuliin, tulis mun keittiöstäni kyllä ihan üüberhieno (bb-haisenpaskallejapetänkihlattuani-ollia mukaellen). Saattaa mennä lanttulaatikoiden vääntämiset ens vuoden puolelle, ei just jaksaisi innostua massiivisesta tuhoamisesta. Nih.

Muksaa viikonloppua. Mä saan taas leikkiä töitä aina sunnuntai-iltapäivään asti. Jihuu.

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

HOLA.

Oiskos aika ihq jos lähettäisit mulle sen sun käsipuhelimen numeron, niin voisin soittaa sulla. ESIM. yöllä humalassa tai vielä parempaa, tosi aikaisin maanantaiaamuna. Ja silleen. Osaa vatukatkin olla ilkeitä :)!

Eipäs, kun siis oikeesti, ihq blogi, laita numba tulee niin mennään "kahville".

t. Vattis

P.s. Kuva ois kiva ylläri.

kirsusein kirjoitti...

Done deal, dearest Vatukka.

Koska nähdään?