maanantai 22. tammikuuta 2007

Aurinkoa risukasassa

Pakkasenpureman maanantain kunniaksi loiskukoon hyvä tuuli yltäni myös tän blöögin molempien lukijoiden päälle. Mun viime viikon angst nimittäin päättyi komiasti - sain paitsi ihunaisen kodin itselleni, myös bonuksena lennot Ameriiikan Yhdysvaltoihin. Virman kortilla. \o/ eli wo-hoo!

Perjantaina käytiin siis viimeisillään olevan feng shui -konsulenttini kanssa kiekkumassa Kalliossa - mikä söpöläinen yksiö siellä Linjoilla mua odottikaan. On avokeittiötä, lautalattiaa, hurjasti kaappitilaa, verkkohissiä ja muuta. Ihan vain mua varten. Hölötin sekavia vartin vuokralaiselle - ja soitin seuraavana päivänä hänen äidilleen (eli kämpän omistajalle), vain kuullakseni että "..kyllä me se ihan tosi mielellään vuokrattais sulle." Siis MULLE!!! Mä pääsen toisin sanoen muuttamaan, ihan parin viikon sisällä - I assume.

Minä. Muutan. Ihanaan. Uuteen. Kotiin. Kohta. Onnea ehkä eniten.

Jenkkilän-reissu on selvästikin työmatka: seminaari kestää 4 päivää, mutta vanhana ketkuna varasin tietty lennot kahdeksan päivän väleihin. Saan siis pari-kolme lomapäivää vanhassa kunnon DC:ssä noin niinkuin kaupan päälle. Eli listoja tuliaistoiveista (mac-and-cheese, anyone?) saa laittaa tähän suuntaan ennen maaliskuun puoliväliä...

Viikonloppu meni touhukkaissa tunnelmissa - bondasin mun sisäisen Consuelan kanssa koko lauantaipäivän ja illalla sitten leikittiin kirjapiirin kanssa Pamukia. Ja eilen oli Idols-kisakatsomon kera tonnikalaburgereiden vuoro. Mielenkiintoista, etten sanoisi. Burgereille siis thumbs up (leivottiin itse sänpylätkin), mutta Ibi the Lovea katsellessa tuli jälleen mieleen psyykelääkityksen merkitys maailmankaikkeudelle.

Ps. Muuttotalkoolaisille luvassa chiliä maissileivällä, á la Nigella. Date still to be confirmed.

PPs. Koskapa joillakin ihmisillä on pokkaa ja ne voi, niin nykyisen kotini ostanut rouva X, oli kehdannut esittää vuokraisännälleni myös, että Hän olisi kiinnostunut ostamaan mun tv-tason, pesukoneen, itsepetsaamani ruokapöydän sekä kaksi tuolia. Vitsit, joillekin ei vaan mikään riitä - vie nyt sitten tuhkatkin munasta. Mullahan ei ole mitään intressiä päästä omaisuudestani eroon, mutta jos nyt rouva Üuberrikas haluaa ostaa valmiiksikasattuja IKEA-kamoja, niin hinta on tuhat euroa. Kalujen reaaliarvo ei ehkä ole ihan noin valtaisa, mutta loput onkin korvausta kivusta ja särystä. *wirn* Saa nähdä tarttuuko Hän julmaan tarjoukseeni, vai saako muuttomiehet sittenkin jotain kannettavaa...

4 kommenttia:

Tirris kirjoitti...

Onnittelut uudesta kodista! Sehän kävi varsin joutuisasti =)

Älä siivoa liian huolella ennen muuttoa ;)

Nimimerkillä nainen joka hajoitti eilen jääkaapin lasihyllyn....

tomppa kirjoitti...

Teretulemast vaan sillan aidolle puolelle! Kallio on hyvä paikka elää ja yrittää.

Ilmoittaudun vapaaehtoiseksi chili-muutto-talkoisiin.

Mari kirjoitti...

Rouva X ei sitten osannut esittää tarjoustaan sinulle? Ihan hyvä diili muuten, pesukoneen kantaminen on tylsää.
Onko uusi koto isompi kuin entinen? Ja joko muistit kertoa The Sohvalle uutiset?
Niijoo, ja Onnea, tietenkin! Jihaa!

kirsusein kirjoitti...

Ihana-Tonppa. Sä pääsit heti mun lempi-ihmislistalle. Hih.

Mun kodissa on kolkäänt neliötä (eli se on 3,5 neliötä suurempi kuin nykyinen loukko, missä asustan). Sitte siellä on korkiammat huoneet (kai nyt, kon toinen talo on rakennettu 1928 ja toinen joskus kuuskytluvulla). Sitte siellä ei ole parveketta, ammetta eikä vaatehuonetta - mikä on siivousteknillisesti ainoastaan hyvä juttu.

Ja lopuksi siinä kämpässä vaan on FIILISTÄ. Mä vaan rakennan pesää ja leivon sänpylöitä idyllisessä kodossani. Ja kuuntelen radiosta asiaohjelmia.