keskiviikko 14. helmikuuta 2007

Feng shui

Uudesta kodista vaan taas hei! Oon nyt tässä tällä viikolla tullut siihen tulokseen, että erilaisissa kodeissa on hyvin erilaisia fiiliksiä, sillai sisäänrakennetusti siis.. Mä en koskaan ole oikein uskonut kirjahyllyjen vaikutukseen ihmisen mielenterveydelle - enkä nyt ole edelleenkään tilannut uuteen kämppääni vielä mitään hengenkarkoittajia enkä unisieppareita (tahi rakentanut olkkarin nurkkaan esimerkiksi vesiputousta). Mutta silti, mulla on vaan jotenkin Hyvin Seesteinen Olo siellä mun uudessa kodossani. Mikä on tosi hämmentävää.

Mä nukun paremmin (ja vähemmän) nykyään - sängyn vielä hetkellisestä puuttumisesta huolimatta, kupsuttelen nurkissa ja kaapeissa ihan ihmeellisiä asioita, suihkuttelen viherkasveille vettä pullosta, järjestelen uudenuuden kirjahyllyni (joo, seKIN on ikeaa *sigh*) esineitä erilaisiin asentoihin. Ja ylipäätään tunnun sisäisesti jotenkin ihan älyttömän paljon enemmän seesteiseltä kuin Smedsgatanilla kuunaan. Hassua! Kerrassaan...

Ja erityisesti kun uudessa kodissa on asusteltu melko lailla tasan sata tuntia, niin muutos tuntuu semminkin hilpeältä. Vaan kollegoideni kanssa aiheesta keskusteltuani, ne on kanssa sitä mieltä, että asuntojen energiatasot vaihtelee - ja joissakin paikoissa seinät ja katto yksinkertaisesti vaan rajoittaa asukkinsa elämää. Mä ainakin allekirjoitan tuon, for the time being. Hih. Ja menen ehkä illalla kotiini jonkun fengshui-oppaan sekä tuulikellojen kanssa. Not.

Ystävänpäivän kunniaksi vielä terveisiä Suomen jokaiseen kolkkaan (ja tasapuolisesti myös esimerkiksi Saksaan ja Uuteen-Seelantiinkin), kaikille maailman ystäville!! Uusille ja vanhoille ysteille - ikään, sukupuoleen tahi kengännumeroon katsomatta. Syökää vaikka pala suklaata (tai jotain muuta hyvää) ja ihastelkaa hetki omaa fantastisuuttanne! Sen uskallan nimittäin luvata, että olette vallan erinomaisen hurmaavia ystäviä - ihan joka ikinen... <3.

*halauksia kaikille hulluna*

ps. Villin aikuinen olo: pesulan setä haki eilen mun kaikki liinavaatteet pestäviksi ja mankeloitaviksi... Mä siis olen niin porvari, että pesetän lakanani, neljällä eurolla kilo. Hui.

1 kommentti:

Mari kirjoitti...

Vai että feng shui. Kai sulla on pyöreälehtinen viherkasvi siellä rahanurkassa? Eikä roskakori... (En ole perehtynyt asiaan, toi on tarttunut mielikuvaksi fengshuijauksesta.)

Iloista ystävänpäivää, tietenkin. Ja muista lauantaina leipoa sitä pullaa ;)