keskiviikko 28. maaliskuuta 2007

Tapakulttuuria

Ma olen edelleen hurjan viehattynyt nykyisesta olinpaikastani. Kiertelin eilen hotellin ymparille kasautuneessa ostoskeskittymassa ('ostoskeskus' antaisi taysin vaaran kuvan paikan luonteesta.. Yksittaisia kauppoja kun on keskitetty noin kilometrin matkan sisalle toisistaan - ison kehatien ymparille ikaankuin). Kaupoista toiseen siirtyminen kay mita katevimmin autolla, jota allekirjoittaneellahan siis ei ole. Sinkoilin kuin aropupu ajotiella koko eilispaivan, mikas sen mukavampaa...

Joka tapauksessa, matkalaukku pursuilee nyt niin Crest-hammastahnasta kuin Sloppy Joe's -maustesekoituksesta - ja kaikesta silla valilla. Henkilokunta (ja kanssaostostelijat) on hurmaavan asiakaspalveluhenkisia.. Olen kaynyt jello-hyllylla keskusteluja liivatteen alkuperasta ('it's from a pig, right..?') ja tosiaan KFC:ssa paikallinen mustien raksameisten jengi adoptoi mut omakseen. Hurmaavan kontaktihenkista on alkuperaisvaesto, ja meikkis meikalainen vaan ihan fiiliksissa, kun sai puhella jonkun kanssa. Amerikkaa.

Olen liikuttuneen huvittuneena seurannut telkkarista niin Jerry Springerin 'Hillbilly Fights' -jaksoa (18-vuotiaiden hampaattomien, kolmen lasten aitien raimiessa miestensa rakastajattaria pain nakoa) ja eilen ilta huipentui Gilmore Girlsien, American Idolin ja Dancing with the Starsin paallekkaiseen seuraamiseen. Needless to say, ettei mulla ole yhdestakaan ohjelmasta kovin selkeita mielikuvia - hieman tuppaa viela aikaero iltaisin vaivaamaan.

Sain kuitenkin ruotsalaisen kollegani tanne eilen kaveriksi - enaa ei tarvitse postata kaikkia ihanuuksia nettiin, vaan voi jutella oikein aaneen jonkun toisen ihmisen kanssa. Tanaan me mennaan Capitoliin kuvaamaan (kylla, ostin elamani toisen kertiskameran) monumentteja ja muita nahtavyyksia. Ja illalla pitaisi sitten saapua muunkin seminaarijengin. Jihuu. Summa summarum: mulla on ihan villin vinkea tyopaikka, joka mahdollistaa melkoisen seikkailun ihmeellisten amerikkalaisten keskella. Ihanasti olen taas melkoisen tyytyvainen elamaan. For a change.

ps. Tuliaistoiveita otetaan vastaan sunnuntai-iltaan asti. Laura ja Anu (seka pikkuihmiset) on jo covered, anyone else..?

5 kommenttia:

Kaisa kirjoitti...

Statue of liberty. Mulle.

Kalu kirjoitti...

Dodge Viper mulle

Kirsi kirjoitti...

Hoh. Ei nuo oo mitaan _oikeita_ tuliaistoiveita. Ette saa sitte mittaan kon ette sano oikein. Nih.

helja kirjoitti...

Hei!! Tuli vaan mieleen tulla lukeen tänne näitä sun USA kokemuksia, kun Annika jo jotain kerto. Oon tosi tosi tosi kateellinen sulle=). Musta ois kiva saada twistlereitä/ sitten niitä leivänpaahtimeen laitettavia keksejä...kanelin makusia muistaakseni/ja jenkkipurkkaaki tekee mieli..niitä lätkäpurkkia mintun tai jonku makusia.... sit vähän kalliimpi toive sellasia crest white stripesejä.tai jtn. mut maksaisin kyllä takasin.ne on jotain ehkä 50 dollarin hintasia tai 40 ?? Nää siis vain toiveita ja jos matkalaukkuun mahtuu ja viitit tuoda jotain, ni oisin tosi kiitollinen.Kaikki siis löytyy wal martista tai jostain elintarvikepaikasta.

Pidä tosi hauska loppureissu!!
TERVEISIÄ!!

helja kirjoitti...

oho..siis white stripsejä ja keksit oli pop tartseja =) mitenhän mä en nyt muista mitään..