torstai 1. maaliskuuta 2007

Työtyytyväisyyttä

Mä olen ehkä koko viime kuun nurputtanut ympärilleni omaa tyytymättömyyttäni työasioihin. Aamua, iltaa - ja joskus jopa keskellä yötäkin. Uuden kuun kunniaksi päätin kuitenkin, että tänään muuttuu tuuli: no more itkupaskahalvausraivaria aiheeseen liittyen. I will do my job, and that's it.

Päätöstä tuki hienosti tämänpäiväinen kahvihetki erään Kansallisarkiston pääjohtajan kanssa. On nimittäin tulossa vuodelle 2008 sellaisetkin bakkanaalit, että alta pois. Lisäksi eräs nimeltämainitsematon merellinen hotelliketju lähestyi gaalaillallisehdotuksen tiimoilta - ihan meinaa vallan hymyilyttää jo valmiiksi, kun tulevia juhlallisuuksia miettii.

Mulla on tosi omituinen duuni: täällä painetaan lähestulkoon minimipalkalla muka maailmanparannusmielessä. Työtehtäviin kuuluu kaikkea valkoisten papereiden kopioimisesta tyhjien kirjekuorien postittamiseen - you name it, we do it! Silti jengi jaksaa motivoitua (ja motivoida ympäristöään) ihan ihmeellisiin suorituksiin: edelleen esimerkiksi viime kesän nuorisolaisleirin järjestelyt Berliinissä vetää hiljaiseksi. Kaikilla kun ei vaan ole kykyä nähdä 500 nuoren ja noin 1000 liikkuvan palan kokonaisuutta paperilla, ja tehdä kirjallisista suunnitelmista täyttä totta...?

Illalla pitäisi leikkiä opiskelukaverin ja sen nahkamiehen kanssa. Mulla on kunnianhimoisena suunnitelmana sängynjalkojen kiinnitys - ja onnekseni sain poikamerkkisen frendin paikalle projektia edistämään. Voin ihanasti vaan keittää teetä ja olla sympaattinen, jos jalat kiinnittyvät sen suuremmitta mutinoitta. We'll see. Mä en ole kovin luottavaisella mielellä omien insinöörintaitojeni kanssa, vaikka saatiinkiin taannoin noin kuudesta sadasta kirjahyllynpalasesta huolimatta ko. installaatio valmiiksi. [Kirjahyllyä ei kyllä ole pultattu seinään, vaikka pitäis. Lööpeissäkin kerrottiin lasten päälle kaatuilevista IKEA-hyllyistä. Mä olen itse kuitenkin niin lujaa tekoa, etten ehkä liiskaannu ihan kuoliaaksi vaikka kirjahyllyn alle jäisinkin. Ainakaan kännissä *wirn*.]

Tupareihin enää viikko - ilmoittautumisia otetaan edelleen vastaan. Jos ei ilmoittaudu, ei saa skumppaa. As simple as that. Mental note jo tässä vaiheessa kuitenkin kaikille osallisille [edelliseen viitaten]: älä kiipiä kirjahyllyyn. Se tulee rytisten alas, I promise!

Ps. Huomenna Nuoret ja EU:n tulevaisuus -seminaariin. Sigh. Hyvvää viikonloppua siis jo näin valmiiksi.

1 kommentti:

Kaisa kirjoitti...

Mietin hetken, miksi kutsut Vihtoria nahkamieheksi. Sitten ymmärsin, että kyseessä on joku opiskelukaveri, jolla on leatherman. Sori Vihtori :D

Mulla on korva kipee. Voi olla, että olen saanut korvatulehduksen. Jumalauta, että on ikävä olla.