perjantai 15. kesäkuuta 2007

Aika kivaa

Eilisillan (ja mahdollisesi myös koko viikon) kohokohta oli eräs kaksitoistavuotias nuorimies. Tavattiin siis tuettavani kanssa eilisellä - ekaa kertaa ihan vaan kahdestaan. Omahoitajan mukaan M. oli onkireissun ajan yrittänyt kiemurrella tapaamisestamme vapaaksi, mutta kuinka ollakkaan jätski-ja-keilareissuehdotus Kamppiin sai pojan pään kääntymään.

Hyppelehdittiin (tuossa iässä vaan ei yksinkertaisesti voi ainoastaan kävellä) siis hohtokeilaamaan, jätskille ja hamppareille. Tätiä jännitti varmasti tasan yhtä paljon kuin Poikaakin - mutta hyvin me vedettiin. M kertoili nonstoppina sukellusveneistä ja sotilasarmeijoista ja Pirates of the Caribbean -leffasta ja onkimisesta ja lokinpoikasista. Ja mä yritin pysyä vauhdissa. Lisäksi mulle auottiin ovia kuin paremmissakin kylteripiireissä. Ja tosiaan kaksi parasta kommenttia lienee hampparipuljun tiskillä kuultu "saanko mä itse valita, mitä otan...? Vitsit mua hemmotellaan!" Ja lastenkotiin paluumatkalla tehty arvio illan kulusta "joo, oli aika kivaa!"

Me mennäänkin sitten mun lomien jälkeen kattomaan uusin Harry Potter ja tehdään itse hampurilaisia. Ja jotain voisi kuulemma leipoakin... Eli mulla onkin ehkä uus frendi, jihuu!

Mutta silti ei vaan voi ymmärtää tän maailman reiluutta, eilenkin siellä lastenkodissa viuhahteli käytävillä niin suloisia pieniä (no, alaluokkalaisia) tyttöjä - jotka eivät varmasti ole kohtaloonsa voineet vaikuttaa. Samalla arvotus alalla toimivia aikuisia kohtaan nousi arvoon arvaamattomaan. M:nkin toisena omahoitajana työskentelee naftisti kolmekymppinen, tosi menevän oloinen kundi - joka on ihan varmasti parasta mahdollista roolimallia pikkukundeille onkivapoineen ja rannetatskoineen.

Näihin kuviin ja tunnelmiin - paremman sanan puutteessa tyytyväistä viikonloppua itse kullekin säädylle.

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

Krapulaeläimenäkin tunnettu kustannusalan rautainen ammattilainen toivottelee ihqa viikonloppua sinne päin;)