torstai 26. heinäkuuta 2007

Hormooni, osa 18

Mä olen joutunut anti-Helsinki -hormoonin valtaan. Täällä on liian kuuma/kylmä/tuulista/paisteista/muuten vaan ilmastollisesti hankalaa. Lisäksi mun kotona on hassu haju/sotkuiset kaapit/liian vähän verhoja/puutteellinen taulustus/liian kova lattia, jonka takia puhelin on huollossa/multaa kirjahyllyssä. Ja jotta tässä ei vielä olisi kaikki mulla on liikaa/ei tarpeeksi tekemistä/ei ole mitään luettavaa/ei ole ketään, jonka kanssa jutella/puhelimessa suuri irvistys/kaikki teoriassa ihan hyvin/paitsi ei työpaikkaa Oulussa.

Tästä johtuen mä olen nyt hammasta purren ollut useita päiviä töissä - ja ahdistellut helsinkiläisyyttäni ehkä enempi kuin kuluneina neljänä vuonna yhteensä. Ja jotta soppa olisi mahdollisimman sekava, kaksivuotiaiden tätilasten ääni puhelimessa vaan entisestään yllyttää mun kapinahenkeä. Mitä muka voi sanoa ihmettelevälle lapskullalle, joka kuudensadan kilometrin päästä (vain vähän närkästyneellä äänensävyllä) kyselee kerta toisensa perään "missä sää kirsitäti oot..?" Ja "tuukko leikkiin kirsitäti..?" Paitsi, että on ihan hullu ikävä. Ja, että täti tulee leikkimään heti joulukuussa. Tai joskus.

Perkele.

Juhlava päätös #1: Menen tänään viideltä kampaajalle ja karistan nämä kaikki negaatiot sinne, saksittujen hiuskarvojeni joukkoon.

Juhlava päätös #2: Musta tulee aikuisopiskelija. Ala on vielä hieman auki [heh heh], mutta joka tapauksessa. Onhan se nyt jumalauta kumma, ettei yhtä tutkintoa ihminen saa näillä avuilla (henkisillä, ei fyysisillä) suoritetuksi.

Juhlava päätös #3: Otan itseäni niskasta kiinni ja vien loppuun jo vuosia sitten aloittamani projektit. Ihan sama mitä maksaa tai kuinka kauan kestää.

ps. Pub Sirdie on ollut tällä viikolla kiinni. Ihastuttavan rauhallista iltaisin, kun ei jengi hyvine (!) juttuineen (!!) notku körssillä suoraan avointa ikkunaani vastapäätä. Valitettavasti ne on kuulemma vaan lomalla ja palajavat huomenna. Mä jo luulin, että ravintolalakiasiamiehet olis reippaina ryhtyneet toimenpiteisiin.. :)

4 kommenttia:

Kaisa kirjoitti...

Kauhea toimintapurske! Kannustan takavasemmalta innolla :)

Vesikeksi kirjoitti...

Sun ahdistus on paljon parempaa sorttia kun mun. Mulla se johti vain siihen, että päätin alkaa juomaan.

Kirsi kirjoitti...

Vesikeksi: kato mää en enää voi juoda ehkä koskaan. Siihen on kaksi syytä: a) lauantainen 15h täsmäkänni limuviinoilla ja b) äitini, joka kehtasi ääneen tyttöjen kaupunkilomalla valittaa (!), että mun elämä on mun blogissa paljon humalahakuisempaa ja vauhdikkaampaa, kuin IRL. Melkoisen erikoista käytöstä.

Kalu kirjoitti...

Terveisiä Jaanalle! Naula päähään ja baanalle!